04 april 2011

Bring your Own

Jeg er lige blevet inviteret til bryllup. Min bedste veninde skal giftes med sin nye kæreste, og hurra for det.

Det lød nok lidt sarkastisk, og det var egentlig ikke helt meningen - og så alligevel... Men det er måske bare fordi, jeg ikke helt kan sætte mig ind i situationen.

Nu er jeg hverken ægteskabsmodstander eller rødstrømpe. Jeg forstår udmærket godt, at man vil giftes med den, man elsker. Det ville jeg da også selv sige ja til, hvis kæresten skulle finde på at spørge om den slags. Det jeg ikke helt forstår er, at man kan have så travlt med at binde sig, at man knapt nok har lært hinanden at kende, før man siger ja til at leve sammen til døden tager livet af ægteskabet. Men det er åbenbart bare mig, der har det bedst med at vide, hvad det er jeg siger ja til - og til hvem...

Nå, men i det mindste bliver jeg ikke hende super-singlen, som er farlig for optagede mænd og deres ægteskaber. Jeg har nemlig tænkt mig at slæbe min egen mand med. Så jeg må hellere øve mig i at stirre vredt på single-kvinder, for det har jeg hørt, at man skal i den slags situationer...

Single til bryllup

2 kommentarer:

  1. Hahaha.. Hvor godt. :O)

    Men ja, jeg kan nu heller ikke forstå, hvorfor man skal have så travlt. *Gyser samtidig over Amalie og Peter*

    Men det er vel nok også fordi, at ægteskabet i dag ikke regnes for det helt store, af mange.

    SvarSlet
  2. Der er vist gået inflation i ja'et - skilsmissestatistikken taler i hvert fald for det...

    Jeg håber da ikke min veninde bliver en del af statistikken, men der er jo også noget tid til brylluppet, så de kan nå at lære hinanden at kende inden den store dag. Og det kan jo så både være godt og skidt ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...