01 september 2008

Make a Donation

I dag har jeg været med til at redde liv - jeg har doneret blod!

Det koster mig mellem 1½ og 2 liter blod om året at være bloddonor. Til gengæld får jeg en sodavand, et stykke chokolade og et "Tak for hjælpen" fra Blodbankens personale. Mere behøver jeg heller ikke.

Danmark har omkring 230.000 bloddonorer, som tilsammen donerer mere end 170.000 liter blod om året. Umiddelbart lyder det måske af meget, men der er brug for hver eneste dråbe - og mere til... Faktisk mangler der hvert år cirka 30.000 nye donorer for at fylde blodbankerne med liv.

Er du er sund og rask, mellem 18 og 60 år og vejer du mere end 50 kilo, kan du melde dig som bloddonor på bloddonor.dk - og hver dråbe tæller!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...