15 september 2008

Meet the Mets

Faktisk interesserer jeg mig ikke specielt meget for sport. Men jeg kommer ikke udenom, at jeg deler navn med mindst 40 amerikanske sportsmænd, som tilsammen udgør The New York Mets.

The Mets blev oprindeligt brugt som forkortelse for The Metropolitan Club, en baseball club, som spillede i New York i perioden 1880-1887. Det professionelle baseball team, som i dag forbindes med navnet the Mets, blev grundlagt i 1962. Siden da har holdet vundet det presitigefyldte World Series to gange, første gang i 1969 og igen i 1986.

Personligt er jeg ikke specielt imponeret over deres resultater. Men det hænger muligvis sammen med, at mine relationer til baseball i store træk begrænser sig til filmen A League of Their Own. Den har jeg til gengæld set flere gange, end jeg tør indrømme - og det var ikke for sportens skyld...

Mine navnebrødre er uden tvivl både rigere og mere berømte, end jeg er - eller nogensinde bliver. Men for min skyld kan de beholde deres "Riches & Fame" - jeg er egentlig ganske godt tilfreds med bare at være METS...

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...